Annonse


VI SPILTE: “CS2 beta”!

CS2 (Counter-Strike 2) har vært i veldig liten lukket beta fase frem til nå nylig, hvor Valve valgte at så og si alle som har kjøpt Prime status i CSGO og som har en aktiv matchmaking rank – får tilgang til betaen.

Gikk du glipp av sendingen? Se den her:

CS2 skal komme ut i løpet av sommeren 2023, men når? Det vet vi ikke helt, “Valvetime” er et beryktet begrep blant spill som utgis av Valve hvor ting er ferdig når det er ferdig. Men Valve har virkelig pumpet ut oppdatering på oppdatering til CS2, så det er stor sannsynlighet for at vi ser CS2 innen 21. September – som er når sommeren er over i USA.

CS2 kjører på “Source 2” som er Valve sin nyeste oppdaterte spillmotor som DOTA og HL-Alyx også bruker i bunnen, og med Source 2 så bringer det en hel haug med funksjoner til bordet. Røykgranater er kanskje det største som er forandret fra CSGO til CS2, hvor røyken sprer seg rundt omgivelsene på kartet.

Lasse og meg (Daniel) har til nå spilt en del CS2, og med kombinerte timer på over 10000, kan si at det føles i det store og hele ut som CSGO, men… Annerledes. Bevegelser er litt tyngre, granater har en tendens til å sette seg fast på kanter vi ikke visste var mulig, og hitreg er litt annerledes.

Annonse


Med CS2 så har Valve pushet et helt nytt system for hvordan serverne sender og mottar pakker fra spillerne på, med deres “Subtick” system, hvor skyting og bevegelser sendes umiddelbart – dermed vil nå den personen som trykker på avtrekkeren først for å treffe hodet, faktisk skyter først.

Når CS2 betaen nå åpnet til massene introduserte Valve en helt ny Premier modus, hvor man nå har et poengbasert system separat fra vanlig matchmaking rank, men de introduserte også en forskjell i vanlig matchmaking. Hvor man nå får individuell rank per kart.

Husk å følge oss på Twitch, vi strømmer Tirsdager fra 20:00 – bli gjerne med i Discord-gruppen vår også.

(Sendingen inneholder reklame)

Annonse