Battlefield 2042
EA og Dice fortsetter å irritere Battlefield-fansen som siden lanseringen av 2042 i vinteren 2021 har vært langt fra fornøyde.

Annonse


Skylder på spillerne

Den dårlige PR-en rundt Battlefield 2042 fortsetter.

Noen prøver fremdeles å få pengene tilbake

Spillet er langt bedre enn det var for to år siden, da det endelig har fått funksjoner (5.2-oppdateringen – sjette sesong er også bekreftet) som er nødvendige for at det skal kvalifisere som et Battlefield-spill. Likevel er det mange spillere som fremdeles er sinte på EA og Dice, spesielt de som forhåndsbestilte den dyreste versjonene som kostet over 1000 kroner.

Situasjonen ble ikke bedre denne uken da EA bekreftet at et nytt spill er på vei, men med så mye PR-spin at det er vanskelig for fansen å skjønne hva det mektige spill-selskapet ønsker seg med serien.

Jeg brukte 100 dollar på dette søppelet, og de skylder på samfunnet? Hvorfor endre det som har fungert i årevis bare for å si at det er vår feil at det ikke gikk bra. Selv etter at vi fra samfunnet sa NEI.

LeCLoutGOAT/Reddit

“Spillerne skjønte ikke spesialister”

Denne gang er det Dice sin “Senior Producer,” Ryan McArthur, som har tråkket i det. Det er vanskelig å skjønne hvordan han kunne tro det var en god ide å uttale seg som han gjorde, uansett om det stemmer eller ikke:

Annonse


“Når vi ser på dataene, og da vi bestemte oss for å gå videre med klassesystemene, var en av de viktige tingene vi fant ut er at mange av problemene våre kom fra det faktum at spillerne ikke forsto hvordan spesialistene fungerte.”

Han la til at om “du ikke forstår hvordan noe skal fungerer, så selvfølgelig vil du tro at den gamle måten var bedre. Tilbakemeldingene fra spillerne var veldig gode på dette. Derfor måtte vi finne en måte å gi dem det de ville ha, men fremdeles gi oss den friheten og fleksibiliteten som vi opprinnelig ønsket oss.”

I tillegg til tekniske problemer, for store og åpne kart og manglende funksjoner, var også grensesnittet klønete i de første versjonene. Det hjalp neppe spillerne til å skjønne spesialistene.

“Det var ingen grunn til å inkludere spesialister, annet enn at Dice forsøkte å være trendy. Den eneste endringen som var bra, var å åpne opp alle våpen for alle spillere uansett spesialist/klasse. Utenom det var spesialistene irriterende, “tacky” og langt mindre underholdende enn klassesystemet. Noen av dem oppmuntrer til egoistiske spillestiler og kan fullstendig ødelegge enhver form for balanse rundt visse kart og gadgets (for eksempel Sundance og C5),” kommenterer “TheNameIsFrags” på Reddit.

Annonse