Netflix økte med nesten 6 millioner nye medlemmer i andre kvartal 2023.
Oppdatert, 10:37:
Selskapet nevner selv andre kvartal 2022 og påpeker at de økte med nesten 6 millioner nye kunder i andre kvartal 2023 mot tap av 1 million kunder i andre kvartal 2022 “nå som vi suksessfullt har rullet ut betalt deling i mer enn 100 land (som representerer over 80 prosent av omsetningen vår.)”
Dette er det mest sette innholdet:
Tror på større omsetningsøkning i tredje kvartal
Tallet endte med en økning på 5,89 millioner i kvartalet, noe som betyr at tjenesten totalt har 238,39 millioner kunder. Når vi ser på omsetningen er den stabilt på 8-tallet med 8,1 milliarder dollar, omtrent det samme som første kvartal. Selskapet forventer en større økning til 8,5 milliarder dollar i tredje kvartal i år og derfor med en vekst på 7,5 prosent mot første kvartal sine 3,7 prosent og andre kvartals 2,7 prosent.
Annonse
Det ble i går også kjent at selskapet har droppet det reklamefrie 720p billig-abonnementet i USA, Canada og Storbritannia etter at de først droppet det i Canada. I stedet er Netflix’ strategi å tilby billig-abonnement med reklame.
Situasjonen er uansett langt bedre enn den var i april 2022 da selskapet varslet at de tapte kunder og skyldte på passord-deling. Siden den gang har tjenesten iverksatt blokkeringsfunksjoner for personer som deler passord utenfor husstanden, også i Norge.
Annonse