enavfirevurdererådroppenetflix
Netflix er mest tittet på og er mest utbredt, men nå melder en av fire at de vurderer å kansellere Netflix i år grunnet pris-økninger og mangelen på innhold de ønsker å se på.

Annonse


25 prosent vurderer å si opp

2022 har ikke vært et hyggelig år for Netflix og nå viser en spørreundersøkelse at 1 av 4 vurdere å gi opp tjenesten i år.

Kan Netflix snu trenden?

20. juli skrev vi at “Netflix melder i sin ferske kvartal-rapport at de mistet 1,3 millioner kunder i andre kvartal 2022 i USA og Canada.” Beskjeden kom etter de først mistet 200 000 kunder i første kvartal.

Et av selskapets håp er at et reklame-finansiert abonnement, som dog ikke er gratis men billigere, vil hjelpe. De lanserer dette i USA tidlig neste år.

De fleste ser fremdeles mest på Netflix

Nå har Reviews.org foretatt en undersøkelse for å finne ut hva 1000 amerikanere mener om strømme-tilbudet.

Annonse


Tallene ser slik ut, og så langt er det positivt for Netflix – her er nemlig fordelingen blant de spurte for hvilke tjenester som foretrekkes når man setter seg ned foran TV-en:

Apple TV+ kommer dårlig ut når det kommer til titte-minutter. Bilde: Reviews.org

1 av 4 vurderer å si opp Netflix

Som du ser har nesten fire av fem amerikanere et Netflix-abonnement, men hva med fremtiden?

Det skumle prosent-tallet er 25: dette er antallet av de spurte som vurderer å avbryte tjenesten.

To tredjedeler sier de ønsker å si opp grunnet de jevnlig pris-økningene som en av grunnene.

Her er alle årsakene:

Disney+ tar innpå

En av tre svarte at Netflix ikke tilbyr innhold de ønsker å se på, mens 30 prosent sier de bruker en av de andre strømme-tjenestene mer.

Dette er tjenestene amerikanere abonnerer på:

  • Netflix: 78 prosent
  • Disney+: 46 prosent
  • HBO Max: 42 prosent
  • Peacock: 33 prosent
  • Hulu: 26 prosent
  • Apple TV+: 22 prosent
  • Amazon Prime: 5 prosent

Annonse