2022 har ikke vært et hyggelig år for Netflix og nå viser en spørreundersøkelse at 1 av 4 vurdere å gi opp tjenesten i år.
Kan Netflix snu trenden?
20. juli skrev vi at “Netflix melder i sin ferske kvartal-rapport at de mistet 1,3 millioner kunder i andre kvartal 2022 i USA og Canada.” Beskjeden kom etter de først mistet 200 000 kunder i første kvartal.
Et av selskapets håp er at et reklame-finansiert abonnement, som dog ikke er gratis men billigere, vil hjelpe. De lanserer dette i USA tidlig neste år.
De fleste ser fremdeles mest på Netflix
Nå har Reviews.org foretatt en undersøkelse for å finne ut hva 1000 amerikanere mener om strømme-tilbudet.
Annonse
Tallene ser slik ut, og så langt er det positivt for Netflix – her er nemlig fordelingen blant de spurte for hvilke tjenester som foretrekkes når man setter seg ned foran TV-en:
1 av 4 vurderer å si opp Netflix
Som du ser har nesten fire av fem amerikanere et Netflix-abonnement, men hva med fremtiden?
Det skumle prosent-tallet er 25: dette er antallet av de spurte som vurderer å avbryte tjenesten.
To tredjedeler sier de ønsker å si opp grunnet de jevnlig pris-økningene som en av grunnene.
Her er alle årsakene:
Disney+ tar innpå
En av tre svarte at Netflix ikke tilbyr innhold de ønsker å se på, mens 30 prosent sier de bruker en av de andre strømme-tjenestene mer.
Dette er tjenestene amerikanere abonnerer på:
- Netflix: 78 prosent
- Disney+: 46 prosent
- HBO Max: 42 prosent
- Peacock: 33 prosent
- Hulu: 26 prosent
- Apple TV+: 22 prosent
- Amazon Prime: 5 prosent
Annonse