John Romero var en nøkkelperson i utviklingen av Doom, Commander Keen, Wolfenstein 3D og Quake hos id Software.
Fra id til Ion Storm og nå Romero Games
Romero jobbet hos id fra 1991 til 1996 og startet samme år Ion Storm som utviklet Daikatana, et spill som ble slaktet av kritikerne da det endelig kom ut i 2000. Romero Games ble grunnlagt i 2015 og har base i Galway, Irland.
Studioet har tidligere lansert tre ukjente spill Gunman Taco Truck, Sigil og Empire of Sin. Sistnevnte skapt av Romeros kone, Brenda Romero.
Unreal Engine, ikke id Tech
Men nå melder Romero om noe spennende: han går tilbake til FPS-spill og melder at det er en ny morgen for Romero Games.
Annonse
Ifølge meldingen på Twitter har selskapet inngått avtale med en stor utgiver, og søker nå utviklere og designere for å skape spillet i Unreal Engine 5.
Studioet sier det er alt for tidlig å snakke om spillet i detalj, og søker medarbeidere som har ekspertise innen LUA, “Unreal Engine 5 blueprints”, C eller C++.
Annonse