Netflix lettet på sløret i våres og sa de vurderte en reklame-finansiert løsning. Selskapet har mistet mange kunder, sier at mange deler sine passord og møter økt konkurranse.
Microsoft skryter av personvern i Netflix-samarbeid
De er derfor nødt til å ta grep, og en av dem er altså å tilby reklame i det billigste abonnementet. Nå har de funnet sin tekniske partner: Microsoft.
Windows- og Xbox-selskapet sier at de er Netflix sin eksklusive annonse-partner:
Markedsførere som ser til Microsoft for sine annonseringsbehov vil ha tilgang til Netflix-seere og premium tilkoblet TV-beholdning. Alle annonser som vises på Netflix vil være eksklusivt tilgjengelige via Microsoft-plattformen. Dagens kunngjøring støtter også Microsofts tilnærming til personvern, som er bygget på å beskytte kundenes informasjon.
Microsoft
“Chief Operating Officer” hos Netflix, Greg Peters, uttaler seg som en eneste talsperson på vegne av begge selskap:
“I april kunngjorde vi at vi skal introdusere en ny og billigere annonsestøttet abonnementsplan for forbrukere, i tillegg til våre eksisterende annonsefrie grunn, standard og premiumplaner. I dag er vi glade for å kunngjøre at vi har valgt Microsoft som vår globale annonseringsteknologi- og salgspartner.
Annonse
“Microsoft har bevist evne til å støtte alle våre annonseringsbehov når vi sammen bygger et nytt annonsestøttet tilbud. Enda viktigere; Microsoft tilbød fleksibiliteten til å innovere over tid på både teknologi- og salgssiden med et sterk personvern for medlemmene våre.
“Det er veldig tidlig og vi har mye å jobbe gjennom. Men vårt langsiktige mål er klart: Flere valgmuligheter for forbrukerne og en premium, bedre-enn-lineær-TV-merkeopplevelse for annonsører. Vi er glade for å jobbe med Microsoft når vi bringer denne nye tjenesten til live.»
Annonse