sehalfliferavenholm
Ravenholm var under utvikling 9 2006 og 2007, og deler av spillet vi får se ser overraskende ferdig ut, selv om det er også er endel "placeholders". Det tok for lang tid å ferdigstille spillet og kostnadene ble derfor til slutt for høye.

Annonse


Se Half-Life-spillet som aldri ble lansert

Arkane Studios (Prey, Dishonored og Deathloop) skulle egentlig lansere et Half-Life-spill.

Ravenholm skulle bli et Half-Life spill fra franske Arkane

Arbeidsnavnet var Ravenholm, men spillet ble aldri lansert fordi utviklingen (som fant sted mellom 2006 og 2007) gikk for sent og til slutt kostet prosjektet for mye penger. Det kan også hende at plattformen var i overkant gammel, og at de fant at de ikke kunne lansere det av den grunn om de så at det ville ta mye lengre tid enn planlagt.

Det er Noclip som produserer spill-dokumentarer som har fått lov av utviklerne å vise frem store deler av det uferdige spillet. Det er en del “placeholders” her og mye annet som viser at utviklingen plutselig stoppet.

Nye våpen

Fokuset i Ravenholm er vinklet mer mot overlevelse og små oppgaver man må løse og man kan leke seg med elektrisitet.

Selv om de aldri kom i mål med prosjektet er det vanskelig å ikke føle seg litt snytt (deler av det er overraskende komplett), for når man ser videoen under får man skikkelig lyst til å reise tilbake til Half-Life-universet, men vi har gitt opp å holde pusten.

Annonse