battlefieldzampella
EA har hentet inn en veteran innen FPS-spill for å prøve å berge Battlefield-merkevaren etter nok en svak lansering.

Call of Duty-sjef skal redde Battlefield

Annonse


EA ser ingen annen mulighet enn å total-endre teamet bak Battlefield hos Dice etter nok en svak lansering.

Nok en svak lansering

Spillet angripes av spillere for å være et beta-produkt etter at Dice sa at denne gang skulle de lytte til fansen og levere. Så skjedde ikke da spillet først ble åpnet for de som betalte ekstra, og en uke senere for de som handlet standardutgaven.

“Den nye krigs”simulatoren” er en av veldig få på toppselgerlisten med tommel ned fordi kun 34 prosent av anmeldelsene er positive”, skrev vi 29. november.

Mannen bak Call of Duty og Titanfall kommer til unnsetning

Så tar også selskapene større grep: Dice sin “General Manager” Oskar Gabrielson er ute fra slutten av året. Inn i denne stillingen kommer Rebecka Coutaz, tidligere hos Ubisoft Annecy.

Annonse


Det mest spennende er at Respawn-sjef Vince Zampella tar over ansvaret for Battlefield-merkevaren. Zampella har hatt ansvaret for hit-lanseringer som Medal of Honor, Call of Duty, Titanfall, Star Wars: Jedi Fallen Order og Apex Legends.

Skal skape et univers av tilkoblede spill

Men det er ikke alt, for EA bekrefter at de skal skape et helhetlig univers av Battlefield slik at flere av spillene vil dele karakterer og historiedelene.

En rekke studioer skal koble det hele sammen. Titanfall 2 er en fan-favoritt blant annet grunnet enspiller-delen som fikk mye ros, så dette åpner for enspiller-opplevelser i Battlefield-universet igjen etter at dette lenge har vært ute av fokus.

Annonse