I et hjelpedokument beskriver Apple et problem du kanskje har opplevd: scanneren fungerer ikke lenger.
Det er Apples egne scanner-apper som feiler, inkludert forhåndsvisning
Problemet kan oppstå ved bruk av “Image Capture”, forhåndsvisning eller “Printers & Scanners”-delen i system-innstillinger. Feilmeldingen lyder på at “Du har ikke tilgang til å åpne applikasjonen”.
Apple sier at de jobber med en oppdatering som skal løse floken, men i mellomtiden kan problemet løses ved å utføre følgende steg:
Gjør dette om du sliter med scanneren i macOS
- Lukk alle åpne apper.
- Fra menyen i “Finder”, velg gå og gå tiol mappe.
- Lim inn: /Library/Image Capture/Devices og trykk enter.
- Dobbelklikk på appen som ga feilmelding i vinduet som dukker opp. Det er nanvet på scanner-driveren. Ingenting bør skje når man trykker på den.
- Lukk vinduet og åpne appen du brukte for å scanne. En ny scan bør utføres korrekt. Om du senere veldger å scanne fra en annen app, og får samme feilmelding, gjenta disse stegene.
Annonse