Grafikken til det kommende Gears-spillet kan bli riktig så heftig.

Se hva Gears of War-studioet har gjort med Unreal Engine 5

Annonse


Endelig begynner det å komme litt Unreal Engine 5-materiale på banen.

Nå er det Microsofts tur til å bruke UE 5 for å få Xbox til å skinne

Det er ikke så lenge siden grafikkmotoren ble overlevert de store studioene, og enda kortere tid siden hobby-utviklere fikk tilgang, men nå begynner det altså å løsne litt, for The Coalition, selskapet bak Gears-merkevaren til Xbox, har lagt ut to klipp som avslører hva Xbox Series X og deres tilnærming til Epic Games sin grafikkmotor er i stand til.

Nanite tegner opp verdenen, Lumen lyslegger den.

Som nevnt kjører begge klippene på Xbox Series X, og den første viser hvordan utrolig høyoppløste ansikter kan se ut med motoren, om man gir den masse ressurser å jobbe med. Som alltid i spill må man fordele ressursene utover mer enn et ansikt som er tett på kameraet, men det er jo moro å se hva grafikkmotoren er i stand til maskinvaren laserfokuseres.

I verden-testen skryter studioet av at konsollen i kombinasjon med grafikkmotoren er i stand til å tegne over 100 millioner triangler (UE 5 Nanite) og at både lys og refleksjoner (UE 5 Lumen) tegnes i sanntid.

Annonse