DirectML
Microsoft ansetter folk for å videreutvikle DirectML.

Annonse


Maskinlæring i Xbox Series X: “Vil gi fantastiske ytelsesforbedringer”

Da Xbox Series X ble lansert var DirectML blant de tekniske høydepunktene som ble fremhevet. DirectML er API opprettet for fullt ut å utnytte potensialet i maskinlæring.

Xbox Series X egnet for maskinlæring

Det er fremdeles ikke kommet noe spill som implementerer dette, men sjefen for Midgar Studio, Jérémy Zeler-Maury sier at DirectML-støtte er konsollens beste funksjon. Maskinlæring vil åpne for fantastiske ytelsesforbedringer.

David Cage i franske Quantic Dream sa lignende ting om DirectML for noen måneder siden og fremhevet hvor egnet Xbox Series X er for maskinlæringsoppgaver.

Microsoft hyrer

Med de muligheter som ligger i DirectML-teknologien er det oppløftende å se at dette er et forskningsområde Microsoft fortsetter å investere i. For ikke lenge siden ble det lagt ut to stillinger. I den første søkte de Senior Software Engineer som tydeligvis skulle jobbe med DirectML-applikasjoner for spill:

Annonse


Xbox-grafikkteamet søker en ingeniør som vil implementere maskinlæringsalgoritmer i grafikkprogramvare – til glede for millioner av spillere. Du vil arbeide med partnere for å utvikle programvare for fremtidig maskinlæring.

Den andre utlyste stillingen søker Principal Software Engineer, en rolle som vil håndtere grafikkrelatert teknologi, inkludert DirectML.

Hvis du er interessert i å jobbe med teknologi relatert til grafikk som DirectX API, grafikkdriver, maskinlæring, shader-kompilator, PIX-verktøy eller utvikling av silisiumfunksjoner, kan du vurdere å søke.

API, Application programming interface, er et programmeringsgrensesnitt som gjør at spesifikke deler av en programvare kan aktiveres fra annen programvare.

Annonse