battlefieldv
Dice fikk det aldri helt til med Battlefield 5. Ifølge en tidligere designer og regissør var det alt for mange uenigheter internt til å redde spillet.

Annonse


– Det er vanskelig å redde noe når alle er uenige

Design-regissør og eks Dice-medarbeider Alan Kertz mener at Battlefield 5 måtte reddes fra seg selv.

Regissør sier Battlefield V måtte reddes

Men ifølge den tidligere designeren så var det veldig vanskelig å berge et spill der de interne uenighetene var så store – det hjelp heller ikke Kertz at han var på foreldrepermisjon under hovedutviklingen av spillet.

“Jeg ga spillet en retning. Ikke alle likte det, og vi kom ikke i mål med alt, men sånn er livet”.

Var fokus problemet til Battlefield V?

Kertz sier at han kjempet for å få på plass et rustning-systemet inn i hovedspillet, som brukt i Firestorm, men at han ikke fikk klarsignal for å implementere det.

Mange følte at Battlefield 5 led av identitetskrise, spesielt etter den vellykkede lanseringen av Battlefield 1 som hadde en mer realistisk tilnærming til krig.

Annonse