cyberpunk2077
CDPR-grunder Marcin Iwiński ser oppriktig lei seg ut, og veldig sliten, etter at studioets største spill uten tvil, ble lansert med haugevis av tekniske problemer, spesielt på Xbox One og PS4. Oppdatering nummer fire i rekken lanseres innen ti dager.

Annonse


Her unnskylder Cyberpunk 2077-sjefen og avslører veien videre

I videoen “Our Commitment to Quality” unnskylder Marcin Iwiński for hva som skjedde med Cyberpunk 2077 på konsoll.

CDPR er “veldig stolte av PC-versjonen”

Sjefen, som har grunnlagt CDPR og GOG.com, sier at de ikke var klar over at spillet var så dårlig på konsoller (vanskelig å tro – husker du at de til og med skrøt hvor bra spillet kjørte på Xbox One og PS4?), og at de nå setter inn alle kluter for å få spillet til å fungere optimalt også på konsoller. En av årsakene var strømmingen av dataene ikke fungerte optimalt på den gamle maskinvaren.

Merk: next-gen-oppdateringen for de nye konsollene kommer ikke før høsten/vinteren i år.

Iwiński forklarer i klippet under at “hver endring og forbedring må testes – det endte med at testingen vår ikke avslørte store deler av problemene du erfarer når du spiller. Da vi nærmet oss lanseringen, erfarte vi store forbedringer hver dag, og vi trodde virkelig at vi skulle klare å levere varene i den store day zero-oppdateringen”.

Sjefen sier også at covid gjorde arbeidssituasjonen ekstra tøff.

Annonse


Lanseringsfiksen var ikke nok

Med andre ord høres det ut som de tok en sjanse og håpet at lanseringsoppdateringen skulle rette de største problemene, men med uten nok tid til å teste denne oppdateringen, gikk det hele i vasken så grundig at selskapet ble saksøkt av investorene.

Det er fremdeles problemer med at spillet krasjer på samtlige plattformer, noe Iwiński bekrefter i klippet over fremdeles er et problem.

Dette er plananen videre etter at studioet etter lanseringen 10. desember lanserte tre hurtigfikser for å rette de groveste feilene:

Kilde:
CD Project Red

Annonse