Annonse


Slik blir disse PS5-toppspillene: ray tracing, superkjapp lasting og 60FPS

Det er nå avslørt at PS5 sitt store bilspill Gran Turismo 7, sikter seg inn på 60FPS.

Gran Turismo 6 ble lansert i 2013 på PS3, etterfulgt av Sport til PS4 i 2017

Det er jo ikke så utrolig mye, men spillet skal serveres i 4K, med HDR og ray tracing aktivert.

Det interessant med avsløringene er at de gir en pekepinn på hvordan andre spill på konsollen også vil kjøre. Som nettopp avslørt skal også Ratchet and Clank: Rift Apart (lanseres i PS5-lanseringstidspunktet) kjøre i 60FPS med ray tracking og HDR, men med “dynamisk 4K” (altså at det ikke alltid er ekte 4K).

Ifølge utviklerne byr GT 7 på:

  • Kjapp lasting og invitasjoner takket være SSD-en
  • Adaptive triggere gjør at man føler alt bilen gjør
  • Vibrasjonsfeedback
  • Tempest 3D AudioTech

Ratchet and Clank: Rift Apart:

  • Kort lastetid: hopp rundt unike planetene nærmest uten ventetid
  • Adaptive triggere: føl alt som skjer
  • Vibrasjonsfeedback
  • Tempest 3D AudioTech

Annonse