Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Selv dagens 2080 ti-toppkort vil slite med Cyberpunk 2077 som nå testes av fans, men kun i 1080p. DLSS 2.0 vil hjelpe med å heve skarpheten i bildet ved bruk av lave oppløsninger. (Ill.: CD Project Red)

SE MASSE GAMEPLAY fra Cyberpunk 2077 – bekrefter 1080p med RTX 2080 ti

Spill: DLSS 2.0 gjør opplevelsen brukbar likevel.

CD Project Red har startet opp markedsføringsmotoren for alvor før lanseringen i november.

Oppdatert, 29.juni, 03:43:

Tyske PC Games Hardware var en av de som spilte på en Alienware med RTX 2080 ti.

De bekrefter DLSS og ray tracing, færre enn 1920 x 1080 piksler, men takket være førstnevnte teknologi er det ikke så ille som det høres ut:

«Selv med 1080p var bildet på den gigantiske 65 tommer TV-en relativt skarpt, selv om testversjonen hadde «chromatic aberration» og «film grain» aktivert

Oppdatert, 28.juni, 03:00:

Det ser ut til at testere som fikk tidlig tilgang testet med GeForce Now spill-strømming.

Det er derfor usikkerhet rundt å konkludere med at 2080 ti ikke vil klare mer enn rundt 60FPS @ 1080p med ray tracing.

Trolig er DLSS 2.0 en medvirkende årsak til at spillet kan nedskalere og strømmes med bedre bilde-skarphet enn hva som ellers hadde vært mulig.

Her er for øvrig mer gameplay:

Oppdatert, 21:11:

Nvidia bekrefter at spillet kommer til GeForce Now samtidig med lanseringen i november «så selv om du spiller på en gammel PC eller Mac, eller en Android-enhet, så vil du kunne oppleve Cyberpunk 2077 @ 1080p og 60FPS.»

Ny trailer lansert – testere avslører mer

Som «alle» andre spill dette året ble også Cyberpunk utsatt fra september til november, men heldigvis fyller de på med ting som dette:

Derfor er Cyberpunk 2077 er starten på neste generasjon

Enda mer spennende er det at YouTuber Skill Up allerede har hatt fem timer å boltre seg i spillet, og han skryter veldig av det.

RTX 2080 ti klarer å kjøre spillet i 60FPS, og noen ganger mer, men kun i 1080p.

Med ray tracing er altså dette spillet svært tungt, og for å kunne nærme oss 4K og 60FPS eller mer med høyt detaljnivå, trenger vi GeForce RTX 3000-serien (lanseres trolig i oktober) med over 30 prosent bedre ytelse:

Ray tracingen skal dog være den beste Skill Up har sett med stor margin, og bedre enn selv den i Control som er den beste bruken av teknologien på markedet akkurat nå.

Stikkord: cyberpunk, Spill