Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Pollination Publishing lanserte i kveld 12. november 2019 sin første egne merkevare med NorthernFood.no. (Ill.: Pollination Publishing)

Velkommen til Northern Food – en annerledes måte å oppleve mat og drikke på – oppdateres daglig

Trond Bie forteller om lanseringen.

Selskapet bak ITavisen, Pollination Publishing, er stolte av å lansere Northern Food.

Velkommen til bords!

Northern Food ble skapt om et ønske om å by på unike mat- og drikke-opplevelser, informere om alt det nye som rører seg i mat-bransjen i Norge og utlandet og for å følge med på alt det spennende som berører mat og kultur i verden.

Les pressemeldingen fra ITavisens moderselskap Pollination Publishing.

Det er i krysningen mellom mat og mennesker de virkelig gode historiene befinner seg, og vi har som mål å finne stedene du aldri har hørt om, snakke med folkene som gjør noe unikt med rå ståpåvilje og informere deg om jungelen av drikke som tilbys, fra kaffe til de beste drinkene og hvordan lage den perfekte koppen med kaffe.

Merk: du kan aktivere nattmodus oppe på høyre topp på Northernfood.no.

Følg Northern Food på:

Om Pollination Publishings langsiktige slagplan

Pollination Publishing er inne i en svært spennende periode med lanseringen av sin første egne merkevare, Northern Food, etter å ha kjøpt ITavisen i 2015.

Pollination Publishing-grunder Trond Bie er stolt av hva teamet har fått til og ønsker å takke de over 1,3 millioner leserne som allerede besøker ITavisen.no hvert kvartal:

Northern Food er Pollination Publishing sin første originale merkevare som vil tas godt hånd om sammen med ITavisen og fremtidige prosjekter som allerede er under arbeid.

– Vi har jobbet knallhardt i flere måneder for å få alt på plass og plassere prikken over i-en ved å presentere et bredt spekter av stoff. Fra dag en vil du finne alt fra norsk gin til verdens mest grusomme og oppsiktsvekkende kvalme retter fra hele kloden, til cannabis-trenden CBD som tar av i USA, samt teknologi-stoff som også ITavisen er kjent for, med aktuelle nyheter som ansiktsgjenkjenning på barer.

Bie fortsetter: – Vi har som mål i redaksjonen om å publisere stoff som alltid interesserer, uansett om leseren har hørt om temaet, personen eller retten tidligere.

– Ved å kombinere skaperglød og glede over mat, drikke og kultur hos talenter over hele kloden, og ved å heise frem nye norske satsinger, med vår egen driv for å levere noe helt unikt i det norske media-markedet, har Pollination Publishing en flerårig handlingsplan som allerede er under arbeid. Northern Food er bare begynnelsen på den første originale merkevaren fra en av Norges eneste uavhengige media-organisasjon.

Pollination Publishing is launching its new brand this autumn

10/30/2019

FOR IMMEDIATE RELEASE

Oslo, Norway and Los Angeles, CA: Pollination Publishing, the independently owned Norwegian ePub firm behind, the 23 year -old Norwegian brand, ITavisen, is launching its first- ever food site and restaurant directory, Northern Food.

Northern Food taps into an audience base that has been traditionally ignored by European food publications: young, Nordic, low-key professional, with the age ranges from the millennials, GenY, and younger Gen X-ers. Its goal will be to maintain a variety of topics that will appeal to both genders while leveraging ITavisen’s largely male readership and popularity inside Norway. The future website and current marketing campaigns for the September launch are tailored towards this group, their unique interests and their munchies beloved all over the world.

From the initial feedback from its marketing soft launch in late July 2019, Northern Food is poised to become as big as ITavisen, which current following is over 450,000–500,000 unique monthly visitors. However, Northern Food is certain to go beyond its Nordic audience to a world of gourmands that felt shut out by the Saveur and evaded by Eater by end of 2020.

The expectation is a coalesce of a wide range of readers, ready to discover regional and global cuisine, with a young, cutting-edge, darkly comic sensibility to keep the audience coming back for more.

As Northern Food grows, so will its audience—as well as the exciting and delicious.

Stikkord: northernfood