Reed Hastings Netflix
Netflix-grunnlegger og toppsjef Reed Hastings.

Annonse


Netflix-sjefen: – Finnes viktigere ting enn antall abonnenter

Grunnlegger og toppsjef i Netflix, Reed Hastings, kom med flere interessante uttalelser under New York Times’ DealBook-konferanse onsdag.

Dette betyr mest

For det første: han har tilsynelatende ingenting i mot at strømmekonkurransen tilspisser seg. Faktisk har han selv tenkt å abonnere på Disney+ når det lanseres.

– Disney er den vi har mest å lære fra når det gjelder underholdning. De har fantastiske serier, sier Hastings.

Netflix-sjefen snakket også om Netflix’ posisjon i markedet i forhold til konkurrentene.

Annonse


Hastings mener det er urealistisk å tro at kunder vil abonnere på kun én tjeneste. Han påpeker også at det ikke er det totale antallet abonnenter som betyr mest. Mye viktigere er hvor lang tid eksisterende kunder bruker på tjenesten.

– Den viktigste målingen er tiden, sa Hastings, som dermed mener det blir feil å måle tjenestene på antall abonnenter.

For ordens skyld: Netflix har per dags dato over 164 millioner abonnenter.

Ingen planer om å begynne med reklame

Toppsjefen kunne samtidig avsløre at selskapet må øke investeringene sine for å kunne være med i den stadig tøffere konkurransen. I 2019 skal Netflix ha brukt 15 milliarder dollar på innhold. Til tross for økende innholdskostnader – det foreligger ingen planer om å tilby reklame i tjenesten.

– Vi er veldig komfortable med å ikke ha reklamer, sa Hastings.

Kilde:
CNBC

Annonse