Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Apple TV-kaos: sliter du med å få gratisabonnementet du ble lovet?

Noen har fått Apple TV+ gratis uten å ha krav på det.

I anledning lansering av Apple TV+ publiserte vi en sak med opplysninger du burde gjøre deg kjent med, blant annet redegjorde vi for gratisåret som tildeles kunder som har kjøpt et Apple-produkt fra og med 10. september, da Apple annonserte strømmetjenesten.

Ikke superenkelt å gjøre krav på tilbudet

Apple lovte nemlig ett års gratis Apple TV+ til de som kjøpte iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch eller Mac etter ovennevnte dato, men det å innløse abonnementet på denne betingelsen har vist seg å være vanskelig for enkelte.

Årsabonnementet skal i teorien bli tilbudt automatisk og man må kun åpne Apple TV-applikasjonen på den nye enheten for så å akseptere tilbudet som dukker opp på skjermen. Apple har faktisk i enkelte tilfeller prøvd å minne folk på denne avtalen gjennom notifikasjoner, men det er ikke alle som har mottatt denne.

Dette kan du prøve

Flere melder nå at de ikke får opp tilbudet. I stedet får de opp det alle har krav på uavhengig av hvor gamle Apple-enhetene deres er, nemlig en syvdagers prøveperiode. På motsatt side står det folk som ikke har krav på gratisåret, men som likevel mottar tilbudet når de går inn på applikasjonen for første gang.

Om du har kjøpt et Apple-produkt blant de som er nevnt over her den 10. september eller senere i år så anbefales følgende metoder for å sikre deg ett år med gratis medlemskap på Apple TV+:

  • Avslutt TV-applikasjonen og åpne på nytt
  • Logg ut og inn på Apple ID-en din, åpne TV-applikasjonen på nytt
  • Logg inn på tv.apple.com, hvor du muligens kan se tilbudet dersom du ikke ser det på enheten
  • Ta kontakt med Apple-kundestøtte, legg ved gyldig kjøpsbevis

Kilde:
9to5Mac

Stikkord: apple tv