Noen el-sykler har et batteri på innsiden av rammen (som ikke alltid kan fjernes) – andre har batteriet utenpå rammen, noe som estetisk sett ikke er den vakreste løsningen.
Lettvekter
Men Cowboy løser dette på sin egen måte. Det Brussel-baserte selskapet har kommet opp med en løsning som innebærer at batteriet festes i stammen under setet. Det ser unektelig penere ut.
Saken fortsetter under bildet.
Det belgiske oppstartsselskapet kan ellers tilby en total rekkevidde på 70 kilometer, noe som for så vidt er et godt stykke unna de beste på markedet. Batteriet, som kan fjernes, lades opp på 3,5 timer.
Annonse
Sykkelen veier beskjedne 16 kilo, noe som er veldig lite i el-sykkelsammenheng.
Girer automatisk
Den kommer også med innebygd GPS så du kan bli varslet hvis noen forsøker å stjele sykkelen. Verdt å nevne er det også at den kommer uten manuelle gir. Cowboy sørger selv for å gi deg den assistansen du trenger. Det er sikkert noe en må bli vant til. Ifølge Engadget, som har testet sykkelen, fungerte dette smertefritt, men noen ganger var det litt plagsomt at man ikke kunne tråkke hardere i nedoverbakker.
Saken fortsetter under bildet.
Dyr bysykkel
Dette er ingen terrengsykkel. Uten dempere sier det seg selv at denne passer best inn i bymiljøet, gjerne som pendlersykkel.
Sykkelen selges foreløpig kun i Belgia, Frankrike, Tyskland, Luxemburg og Nederland. Det vites ikke om norsk lansering er planlagt.
Uansett må potensielle kunder være forberedt på å bruke rundt 20 000 på denne modellen fra Cowboy.
Annonse