Ray-tracing i sanntid blir stadig mer populært i både nye og eldre spilltitler, de nye i samarbeid med Nvidia mens eldre titler får “ray-tracing”-behandling gjennom modifikasjoner. En gjenganger her er Pascal Gilchers ReShade-mod, som nå er brukt for å gjenopplive en haug eldre spill som de fleste oss har kjennskap til.
Til tross for at modifikasjonen er kjent for å gjøre en solid jobb så kan det ikke helt sammenlignes med en jobb som utføres via DXR, se gjerne videoene under og bedøm selv.
Ray-tracing i en haug gamle spill
Det er YouTube-brukeren Zetman som har lastet opp de forskjellige videoene der ray-tracing er aktivert gjennom ReShade. Spesielt er det viktig å påpeke at Zetman ikke bruker et RTX-kort, men et GeForce GTX 1060-skjermkort. Ta en titt under:
Annonse
Vår favoritt med ray-tracing av spillene over er Assassin’s Creed Brotherhood som nærmest får et nytt liv med modifikasjonen.
Hva synes du – er noen av titlene verdt å spille gjennom på nytt med ray-tracing?
Kilde:
DSO Gaming
Annonse