Sjefen i Take-Two er klar i talen - legger om strategien for fremtidige spillanseringer
Det gikk åtte år mellom utgivelsen av Red Dead Redemption og oppfølgeren.

Annonse


Sjefen i Take-Two er klar i talen – legger om strategien for fremtidige spillanseringer

Take-Two Interactive og dets datterselskaper i Rockstar Games og 2K Games er kjent for å bruke svært god tid med spillanseringene sine, spesielt sett bort fra de årlige sportstitlene – eksempelvis med Red Dead Redemption 2 og Borderlands 3 som hver har hatt opp mot syv og åtte år i utvikling.

Færre år mellom hver lansering

Dette står i sterk kontrast til populære spillutgivelser som i Call of Duty og Assassin’s Creed-serien, der man kan forvente årlige utgivelser.

Nå forteller Take-Two-sjefen i et intervju med GamesIndustry.biz at han forventer en endring i strukturen fremover, der selskapene skrur opp tempoet i tiden som kommer. Det er klart at GTA V med GTA Online i spissen har gitt Take-Two og Rockstar Games rom til å puste litt i den forstand, men Strauss Zelnick gir inntrykk av at man nå tråkker inn gasspedalen for alvor når nestegenerasjon med spillkonsoller nærmer seg.

Mindre spill, flere utviklere

Zelnick gir uttrykk for at selskapet fremdeles anser det som viktig at noen titler får rom til å puste noen år, men at åtte år mellom nye Rockstar-titler er for lang tid. Fokuset blir heller å prioritere et ståsted mellom tiden det tar for utviklerne å gjøre sitt beste med et prosjekt, og å gi kundene det de ønsker.

Annonse


Hvordan Rockstar Games og 2K Games skal klare å gjøre dette er ikke helt detaljert enda, men nøkkelen skal visstnok være større utviklerteam og mindre spill. Det siste skal altså være karakterisert i at spillene ikke er like omfattende i skala som vi kjenner dem fra før, eksempelvis med åpen verden-spill som for Rockstar Games sin del har vært enorme.

Hva tenker du – burde Rockstar Games fortsette som før, eller lansere spill oftere?

Kilde:
Wccftech

Annonse