Planlegger å bruke “ray-tracing” til å løse et stort problem

Nvidia bruker ray-tracing for å få bukt med TAA-problemet.
Nvidia bruker ray-tracing for å få bukt med TAA-problemet.

Under årets Game Developers Conference som går av stabelen i mars så skal Adam Marr fra Nvidia gå på scenen for å beskrive en teknikk der man bruker det som er døpt “Adaptive Ray Tracing” til å forbedre “temporal antialiasing” slik at man får bedre kvalitet på innholdet, og såkalt supersamling i sanntid.

Kun RTX-kort

Nvidia skal ha implementert sin egen løsning i Unreal Engine 4 og på måten beskrevet ovenfor klart å gjerne ghosting og uskarpe elementer. Med den nye teknikken skal de ha oppnådd kvalitetsnivå på 16x supersampling innenfor kravet på 16ms (60FPS).

Teknikken ser ut til å være forbeholdt RTX-kort fra Nvidia enn så lenge, da det tas i bruk “ray tracing”-teknologien til å begynne med. Om AMD også får på plass noe tilsvarende og Nvidia får det til å fungere slik det fremstår som, så er det fort gjort av PC-gaming revolusjoneres på et vis – med TAA-egenskaper uten de negative effektene som ofte er ustabile bilder.

Annonse

Kilde:
Overclock3d

Annonse
Annonse