Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Flipkart-kunden varslet om salg av piratspill, men fikk ikke det svaret han ønsket. (Ill.: Electronic Arts)

Varslet nettbutikkgigant om salg av piratkopierte spill – fikk i svar at spørsmålet var irrelevant

Spill: Avviste tilbakemeldingen.

Den indiske nettbutikkgiganten Flipkart, som snart eies av Walmart, tilbyr en haug med produkter fra selskaper, men også privatkunder kan selge ting via butikken. Ikke ulikt Amazon.

Fikk avslag på tilbakemeldingen

Indiske Vidit Sahni ble oppmerksom på en av selger som solgte piratkopierte utgaver av FIFA 18 til PC. «NOTE: THERE IS A CRACK ONLY NO DIGITAL CODE», står det beskrevet med store bokstaver i oppføringen på Flipkart med forklaring om hvordan man installerer den. Det var TorrentFreak som først rapporterte om saken.

Sahni tok kontakt med nettbutikken for å varsle om det piratkopierte innholdet. Det gjorde han via «Post Your Question» gjennom valget «Have doubts regarding this Product?»

Her spurte han om hvorfor nettbutikken selger piratkopierte produkter og skrev at produktbeskrivelsen viser tydelig at det ikke er snakk om en lovlig vare. Svaret fra Flipkart var ikke som forventet.

Reagerte sterkt

Flipkart svarte at Sahnis spørsmål ikke følger selskapets interne retningslinjer og oppfordret ham til å stille spørsmålet på nytt i henhold til retningslinjene.

Under «årsak for ikke å godkjenne spørsmålet» stod det: «irrelevant spørsmål».

Som TorrentFreak påpeker, kan det virke som at Flipkart ønsker at tilbakemeldingen sendes på en annen måte, men man kan forstå hvorfor Sahni reagerer på svaret han fikk. På Twitter langer indieren ut mot Flipkart:

Interessant nok svarer Ubisoft Support, som ikke er tilknyttet FIFA 18, på Sahnis Twitter-melding og ber ham sende over informasjon slik at de kan undersøke det. Flipkart svarer også og skriver at de ønsker å komme til bunns i hva som har skjedd.

 

Kilde:
TorrentFreak

Stikkord: fildeling, pirat, Spill