Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Aliens Colonial Marines floppet stort. (Ill.: Sega)

Dette kan være årsaken til den dårlige AI-en i «Aliens»-spillet

Spill: Kunne spillet vært reddet?

Det var knyttet stor forventning til det Gearbox-utviklede spillet «Aliens: Colonial Marines» i 2013, men det ble en gedigen flopp. på Metacritic ligger spillet på mellom 43 til 48 poeng av 100 mulige på Xbox 360, PlayStation 3 og PC.

Mye av kritikken var rettet mot den kunstige intelligensen til fiender og medspillere i «Aliens: Colonial Marines». Nå viser det seg at en skrivefeil kan være årsaken til at AI-en ble som den ble.

Forferdelig AI

Flere moddere har forsøkt å gjøre sitt for å forbedre spillet og forumdebattanter på NeoGAF-etterkommeren ResetEra tror at et av de største problemene med «Colonial Marines» langt på vei er fikset.

Modderen James Dickinson oppdaget at det å endre «Teather» til «Tether» i INI-filen endrer hvordan Xenomorphs, fiendene i spillet, sporer og angriper spillerne. PCGamer er et av nettstedene som har prøvd «Aliens: Colonial Marines» etter den lille endringen og skriver at Xenomorphs-skapningene er dyktigere til å spore og oppdage spillere samtidig som den er mer aggressiv.

Noe som definitivt må ses på en god nyhet for et spill som i teorien har et stort potensial.

 

Kilde:
PCGamer

Stikkord: AI, aliens, Spill