Hadde det kommende storspillet Anthem fra Bioware blitt utviklet med vektor/grafikk, hadde det sett utrolig ut også om mange år, uten å måtte servere nye teksturpakker.

Annonse


Nvidias utrolige teknologi høres ut som en 1. aprilspøk…

DigitalTrends sin overskrift er “Nvidias “infinite resolution” patent kan endre spill for alltid”. Vi må si oss enige.

Kan forandre alt

Men hva i alle dager er en uendelig oppløsning, og hva har det med spill å gjøre?

Jo, slik det alltid har fungert bruk spill teksturer, eller grafikkflater om du vil, som plasseres på toppen av geometrien for en høyere virkelighetsopplevelse.

Problemet med teknikken er at den har en maks oppløsning, og at dette tar masse diskplass.

Annonse


Se patentet fra desember 2016 publisert i dag.

Slik fungerer det, veldig enkelt forklart.
Slik fungerer det, veldig enkelt forklart. (Ill.: Nvidia)

Selvsagt!

Nvidias løsning er genialt enkelt: bruk vektor-grafikk i stedet! Vektorgrafikk er nemlig skalerbart, og vil i teorien gjøre det mulig med en tekstur-pakke som automatisk optimaliserer seg mot valgt oppløsning.

Dypdykk: Dette må du vite om spill PC-ens viktigste innstillinger

Fremtidsrettet

Dette vil kanskje gjøre installasjonspakkene mindre, samtidig som et spill produsert i år, vil se fantastisk ut i 2022på 12K-skjermen din.

Utfordringen, for det er jo alltid en, er at dette trolig vil kreve mer maskinvare-kraft, men det er jo en god ting for Nvidia: de kan enklere selge deg nye kort.

La Epic Games blåse deg av banen – dette er grafikk

 

Kilde:
DigitalTrends

Annonse