Mandag denne uken sendte Komplett Mobil ut et varsel til sine kunder om endringer i Telenors nett. Dette gjelder personer som har brukt opp den månedlige datakvoten.
“Frem til nå har Telenor operert med en strupehastighet på 128kb/s når man har brukt opp sin inkluderte datamengde. Den 12. juni endres hastigheten til 40kb/s for nye kunder, og i starten av juli for alle eksisterende kunder. Dette påvirker kunder og selskaper som benytter Telenors sitt nett. Vi beklager ulempene dette måtte medføre”, stod det i e-posten.
Lurer du på om du får det du betaler for? Prøv ITavisens nye speedometer.
– Sprer ukorrekt informasjon
Av e-posten å dømme kan det virke som at Komplett Mobil er påtvunget til å gjennomføre denne endringen, men ifølge Telenor medfører ikke dette riktighet.
Annonse
– Her sprer Komplett ukorrekt informasjon til sine kunder. Komplett velger selv hva de ønsker å tilby sine kunder, sier kommunikasjonsdirektør i Telenor Anders Krokan til Dinside.
Krokan opplyser overfor nettstedet at Komplett selv kan velge å strupe hastigheten til 40 eller 128 kb/s. Mobiloperatøren virker forundret over denne opplysningen.
– Det er ikke oss bekjent mulig å selv sette strupehastighet for våre kunder, eller beholde 128 kb/s for alle kunder som i dag, sier administrerende direktør Haakon Dyrnes i Komplett Mobil til Dinside.
Han legger til:
– Om dette er feil, håper vi Telenor kan dele denne informasjonen med oss som videreselger, slik at vi selv har mulighet til å bestemme denne strupehastigheten.
Hender det at du bruker opp den månedlige datakvoten?
Kilde:
Dinside,
Komplett Mobil
Annonse