Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apples skjerm de laget i samarbeid med LG, 5K-modellen, koster 10 000 kroner, men det er ingen kundeanmeldelser å lese for skjermen på Apples nettsider. (Ill.: Apple)

Hvorfor har ikke denne MacBook Pro-skjermen en eneste anmeldelse i Apples nettbutikk?

Den billigere LG-modellen har kun 2,5 stjerner.

Hvorfor lar ikke Apple kundene anmelde LG-skjermen UltraFine 5K laget i samarbeid med Apple i forbindelse med lanseringen av nye MacBook Pro? Kan det være frykt for negative tilbakemeldinger?

Oppdatert 26. januar 9.35:

MacRumors melder at det nå er mulig å legge ut kundevurderinger for skjermen. Det er uvisst hvorfor det ikke har vært mulig tidligere.

LG-skjermen har en gjennomsnitt på 3,5 av 5 mulige stjerner fra 32 kunder.

Noen er heldige, andre ikke
For den billigere og mindre skjermen, UltraFine 4K, har ikke blitt møtt av jubel av alle.

Begge modellene er på lager, så leveringsproblemer skal ikke være årsaken til at det ikke er å finne en eneste anmeldelse av skjermen til 10 000 kroner.

Begge produktene selges i Apples norske nettbuikk, og det er det samme der med en anmeldelse av 4K-modellen (som skrytes opp i skyene av den ene kundene), og ingen på den store.

Ikke en myk lansering
Av kritikken som rettes mot 4K-modellen, er det blant annet problemer med å få den til å våkne fra dvale.

Andre har problemer med at MacBook-en blir tregere og til og med krasjer, mens andre opplever svart skjerm og flimring med 5K-modellen. Flere kunder bruker nemlig 4K-produktsiden for å klage på storebror-modellen.

Mashable har kontaktet Apple, men har ikke fått svar på henvendelsen.

 

Kilde:
Mashable

Stikkord: Apple, macbook