Hopp til navigasjon Hopp til innhold
BadFly Interactive sitt B-action-spill til Xbox og Playstation, Dead Effect 2. (Ill.: BadFly Interactive)

– Er anmeldelsen kritisk bannlyser vi deg

Spill: Spill-utvikler truet anmeldere.

Utviklerne hos BadFly Interaktive er ikke som andre utviklere.

Tråkket veldig feil
For i stedet å prøve å være hyggelig mot pressen som gir dem gratis publisitet i form av anmeldelser, være det seg kritiske eller positive, prøvde de å true anmeldere til ikke å kritisere deres nyeste tittel Dead Effect 2.

Brevet innledes på ikke en helt uvanlig måte med at de ikke er et AAA-studio, og at kvaliteten kan være under par sammenlignet med de store studioene sine prosjekt.

Ikke en smart taktikk
Men på slutten av teksten går de mye lenger, og alt for langt:

«Vi jobber på en rekke nye spill som uten tvil er spennende, og om testen eller sniktitten din av Dead Effect 2 er veldig negativ, får du ikke spill fra oss i fremtiden.»

Innrømmer at de tråkket feil
Hva skjedde så? Jo, selskapet innrømmet at de gjorde en stor feil, men legger til at det er deres store kjærlighet for det de gjør som fikk dem til å trå over grensen og det at de ikke har språklig engelskfødte med på laget:

«Vi rota det til. Greia er at vi bryr oss så mye om spillet. Vi skaper vår egen drøm og vi ønsker virkelig å lykkes. Poenget med teksten var å vise til hvor små vi er. Klagestormen startet, vi har lært leksa vår.»

 

Kilde:
Eurogamer

Stikkord: Spill