Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Jay Z er forbanna på Schibsted etter Tidal-oppkjøpet. (Ill.: MySpace)

Jay Z er forbanna på Schibsted

Hevder den norske mediebedriften trikset med Tidal-tallene.

Tidal sliter i et marked dominert av Spotify (30 millioner brukere) og Apple Music (11 millioner brukere).

Allerede i trøbbel?
Det er for mange tjenester som gjør det samme akkurat nå, og noen må gå: akkurat nå ser det ut til at det blir Tidal.

Jay Z betalte 56 millioner dollar for tjenesten når han handlet fra Schibsted ASA – nå vil han ha deler av summen tilbake fordi han hevder den norske mediebedriften trikset med tallene.

Les også: Er Tidal allerede en flopp?

– Jeg fikk feil tall
Ifølge hip-hop-stjernen hadde ikke Tidal 540 000 brukere når han handlet, som Schibsted skal ha hevdet. Tjenesten har respektable 3 millioner brukere, men henger altså et godt stykke bak. Jay Z ser nå trolig at tjenesten havner i bakleksa.

«Vi stiller oss uforstående til brevet og eventuelle krav. Vi mener det er grunnløse påstander. Jeg vil påpeke at det var et børsnotert selskap som ble kjøpt opp med det som det innebefatter av åpenhet rundt finansiell rapportering. 

Kjøperen gjorde også en due diligence av selskapet. Vil også poengtere at dette er over et år siden», forklarer Rikter til ITavisen i en epost.

 

Kilde:
Bloomberg

Stikkord: Schibsted, tidal