Adam Horvath har utviklet Unreal4AR, en plugin for bruk av UE4 innen utvidet virkelighet. For å vise frem prosjektet sitt har han laget en AR versjon av Matinee kamp demoen.
Et lengre prosjekt
«Etter å ha jobbet på dette en god stund ønsker jeg å vise mine første resultater. Jeg utvikler en C++ plugin som gir AR muligheter i Unreal Engine 4.», sier Horvath i sitt eget innlegg på UnrealEngine.com
Se demo-video:
Se video av interaksjonsdemo-en:
Annonse
Kommersielle bruksområder
Når undertegnede var i Tyskland tidligere i år så jeg en lignende bruk av denne teknologien i en Lego butikk. For å kunne vise AR innholdet trenger man en typisk en markør. Denne gir programvaren et punkt å projisere innhold mot. Med NFT (Natural Feature Tracking) kan man bruke alle typer markører, det kan være et bilde, en eske eller et ansikt.
I eksempelet under (beklager dårlig filming) kan du se hvordan jeg ved å holde en eske forann skjermen kan se en interaktiv demo av modellen på skjermen.
Video: Hassan Zouhar
Kilder:
Adam Horvath (YouTube)
UnrealEngine.com
Annonse