Deus Ex Mankind Divided vil komme med støtte for DirectX 12 rett ut av boksen.
Deus Ex Mankind Divided vil komme med støtte for DirectX 12 rett ut av boksen.

Annonse


Dette spillet har støtte for DirectX 12 fra dag 1

Det kommende spillet i den ikoniske spillserien Deus Ex, kalt Mankind Divided, kommer en gang i løpet av 2016, og det er allerede bekreftet at DX 12-støtten er på plass.

DX12 og TressFX
AMD har ofte brukt Mankind Divided i sine egne materialer, og under et intervju med Tweaktown bekrefter spillforskeren Richard Huddy i AMD at DX12-støtte er der fra dag 1 sammen med selskapets TressFX Hair 3.0-teknologi – som er et  fysikksystem for animering av hår i sanntid.

Huddy bekreftet også at spillet vil ha en innebygget ytelsesmåler.

Annonse


Kaos
Spillet er satt til 2029, i en verden der mekanisk tilpassede mennesker har blitt utstøtt og blir sett på som en fare for resten av sivilisasjonen.

Mange av dem er fryktet og blir sett på som terrorister, og verden er for tiden bundet av spenning og kaos.

Frihet
Det blir mulig å velge flere veier og muligheter for å fullføre spillet, og utvikleren uttaler at du kan spille som du ønsker: sniking, kjøre full pupp, eller en blanding av begge. De forsikrer om at de aldri vil tvinge en spillestil over på spilleren.

I videoen kan vi se Adam Jensen og hans bråte med nye våpen og augmentasjoner, og han representerer nå «human 2.0», det neste mennesket.

Deus Ex: Mankind Divided kommer til PC, Playstation 4 og Xbox One tidlig i 2016.

Les også: AMD slår NVIDA i DirectX 12-test.

 

Kilde:
Tweaktown

Annonse