Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Skal Spotify presentere video-nyheter 20. mai? Tiden vil vise. (Ill.: ITavisen)

Spotify kan bli YouTube-konkurrent

Selskapet planlegger videotjeneste, hevder avis.

Spotify har holdt seg til strømming av lyd, men snart kan de ta steget inn i en annen stor bransje: videobransjen. 

Har hatt samtaler
The Wall Street Journal skriver at det svenske selskapet vurderer å integrere video i tjenesten sin (eller en ny separat tjeneste), og at de har vært i kontakt med innholdsprodusenter på YouTube for videre diskusjoner. 

Spotify skal være interessert i å både kjøpe eksisterende innhold, og betale for nytt originalt innhold. 

Konkurransen tar seg opp
Skal det vise seg at Spotify gjennomfører planene sine, havner de i selskap med flere andre giganter, både Vimeo, YouTube, Vessel og flere andre. 

Sistnevnte er for øvrig en ganske så ny tjeneste, som har som mål tilby innhold før det dukker opp på andre etablerte kanaler, eksempelvis YouTube. 

Dette kan også bli greia med Spotify dersom de har en abonnement-basert løsning (mest trolig), der brukeren betaler en månedlig sum og deretter får reklamefri video. 

Hva skjer 20. mai? 
Spotify har invitert pressen til et event 20. mai, men det er ikke kjent om Spotify skal presentere planene sine da. 

Så hva skal de? Skal de komme en respons på alt oppstyret med Tidal? Eller annonsere et nytt produkt? Tiden vi vise. 

ITavisen følger saken. 

 

Kilde:
The Verge

Stikkord: spotify, youtube