Annonse


– Apple fikk problemer å finne poenget med Apple Watch

Ifølge The Wall Street Journal måtte Apple kutte flere viktige helsefunksjoner fra Apple Watch, noe som fikk de til å betvile hele prosjektet.

Fikk ikke til to sensorer
Egentlig var planen å inkludere stress- og blodtrykssensorer i klokka som kommer i salg i USA i april, men når Apple fant ut at teknologien ikke var moden nok for lansering, ble disse funksjonene droppet.

Dermed satt Apple igjen med et produkt som ikke var like helseorientert som ønsket, og med færre funksjoner også vanskeligere å markedsføre.

Ble mer sosial som følge av kuttene
Ifølge WSJ ble Apple derfor nødt til å justere produktet i markedsføringen, og endte opp med å inkludere funksjoner som å sende din egen puls til en annen med Apple Watch, og andre kommunikasjonsverktøy.

Annonse


Avsløringen fra WSJ er dårlig timing for Apple som må overbevise markedet om at klokka har gjort et skikkelig comeback, og at du er nødt til å ha en.

Det er også typisk et første generasjons Apple-produkt som ofte ikke får de beste funksjonene før andre eller tredje generasjon er å finne i butikkene.

Har trua på en skikkelig pangstart
En annen avsløring i artikkelen er antallet enheter Apples partner skal produsere.

I første rekke har selskapet bestilt 5 til 6 millioner enheter for april-lanseringen i USA – de har derfor fortsatt trua på produktet, og vet samtidig hva de bør inkludere i andre generasjon for å få folk til å kjøpe den også. 

Kanskje var det ikke så dumt at noen av helsefunksjonene ble droppet likevel?

 

Kilde:
WSJ (betalingsmur)
9to5mac
 

Annonse