Annonse


Facebook: – Vi innoverer aldri

Ifølge Dustin Curtis, en San Fransisco-teknologi-insider, var ikke årsaken til at Facebook dumpet det nye designet av brukervennlig art.

Derfor droppet de den
Ifølge
Curtis fungerte det nye designet for bra. Dvs.: Personene som fikk lov å beta-teste det nye grensesnittet, brukte mindre tid andre steder enn nyhetsstrømmen. Det er data-samlerne hos Facebook som fant ut dette.

Med andre ord var nyhetsstrømmen rett og slett for bra med større bilder og mer relevant informasjon.

Facebook endte opp med å rulle ut dette designet til alle, istedet for den noe mer omfattende re-designet. (Ill.: Dustin Curtis)

– Vi innoverer ikke
​Curtis var en relativt få som fikk teste designet, og han likte det også svært godt:

Annonse


«For ett år siden annonserte Facebook en ny nyhetsstrøm som var fullstendig redesignet med fokus på innhold. 

Den hadde store bilder, store brukergruppe-ikoner, bedre integrasjon med Facebook Messenger og det brakte Facebooks nettside inn nærmere mobile-appene. Det var vakkert. 

I løpet av de få månedene jeg var i stand til å bruke det nye designen, var min Facebook-opplevelse betydelig bedre», skriver Curtis.

– Bare tall betyr noe for oss
– Vi er blinde. Det betyr ingenting hva en person mener om noe nytt. Alt må testet. Hva enn som går opp, det er hva vi gjør. Vi er slaver til tallene. Vi opererer ikke rundt innovasjon. Vi optimaliserer bare, skal
Curtis ha overhørt sagt av en Facebook-ansatt.

Dette sier Facebook
«Folk som testet designet fortalte oss at de likte de større fotografier og bilder, men fant det vanskeligere å navigere Facebook.

Det oppdaterte design har det beste fra begge verdener: Utformingen og navigasjonen folk likte blir værende, men vi tilbyr større fotografier og bilder, samt en ny skrifttype.

Den nåværende utforming på mobil forblir den samme», var Facebooks forklaring på at de dumpet det helt nye designet.

 

Kilde:
Dustin Curtis

Annonse