Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Det hadde vært gøy om Microsoft, med en enkel programvareoppdatering, kan levert flere bilder i sekundet på Xbox One-spill. (Ill.: Microsoft)

– Slik skal de gjøre Xbox One kjappere

Spill: Lemper på Kinect-kravene?

Kinect krever sin del av CPU-en til Xbox One. Nå melder HotHardware, via spill-innsider Pete Doss, at Microsoft gjør endringer for bedre å kunne konkurrere mot Playstation 4.

Smartere prioritering
Derfor er det viktig å
optimalisere koden så mye som mulig, så konsollen kan bruke mer kraft på det den er laget for: spill.

Akkurat nå er greia den at Kinect tar 10 prosent av kraften til GPU-en, men Microsoft skal visstnok gjøre endringer (som skal leveres som en programvareoppdatering) som gjør at den kun stjeler 2 prosent av kraften fra skjermkort-brikken.

Som standard vil altså 2 prosent dedikeres Kinect for alltid å kunne stå parat til å håndtere stemmekommandoer.

Lar utviklerne bestemme
Om utviklerne ønsker, kan de tildele mer kraft til Kinect, f.eks. spill som bruker kamera-funksjonen også.

Nyheten kommer kort tid etter at det ble kjent at Tomb Raider kjører tregere på Xbox One enn erkekonkurrent Playstation 4, og at Call of Duty: Ghosts kjører med lavere oppløsning enn Sonys konsoll.
 

Kilde:
HotHardware

Stikkord: Spill, xbox one