Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Smartphone_Tablet-680 (Ill.: Chitika)

Her er tallet som skremmer Apple

Så mye har iPad tapt.

Apple har nesten monopol på nettbrett-salget, men Amazon viste muskler under julesalget.

Konkurransen vil tilspisse seg ytterligere

For med 78.86 prosent av det nordamerikanske markedet er Apple fortsatt den suverene nettbrett-kongen, men at dette kommer til å i overskuelig fremtid er det nok få som tror. En utjevning som vi har sett på smartmobil-markedet er forventet.

Konkurransen har nemlig tatt seg godt opp med både Google, Samsung og Microsoft på markedet samtidig med mer voksne produkter tilgjengelig enn når iPad kom på markedet i april 2010.

iPad ned 7.14 prosent

Her tallene hentet fra annonsenettverket Chitika (basert på flere hundre millioner annonsevisninger) i perioden 1. til 27. desember 2012:

1. iPad: 78.86 prosent (alle modeller)
2. Kindle Fire 7.51 prosent
3. Samsung Galaxy: 4.39 prosent (7″ og 10″)
4. Google Nexus: 2.04 prosent (7″ og 10″)
5. RIM BlackBerry Playbook: 0.68 prosent
6. Microsoft Surface: 0.40 prosent

Samtlige aktører har gått frem (Kindle mest med 3.03 prosent), bortsett fra Apple (minus 7.14 prosent) og RIM (minus 0.02 prosent i perioden – 0.68 prosent markedsandel).

Kilde:
The Next Web

613615385

Stikkord: Apple, Google, nettbrett, samsung