Det må være frustrrende å være øverste sjef for et selskap som aldri har gjort det bedre økonimisk, men som gang på gang likevel blir straffet på børs, selv når andre teknologiselskaper legger frem rett og slett dårlige tall.

Annonse


Legger seg helt flat etter kart-fiaskoen

Forrige uke sa ikke Apple noe annet om Maps-fiaskoen enn at de jobbet med å forbedre den. Nå har den virkelige unnskyldingen kommet.

Unnskylder til sine kunder

Og den kommer fra selveste toppsjefen Tim Cook. I det lengre brevet adressert til Apples kunder forklarer Cook at de jobber med å forbedre tjenesten, men, og dette er det det overraskende: han anbefaler også konkurrenende tjenester (!).

Prøv Bing, MapQuest, Waze eller Google eller Nokias kart-tjenester er oppfordringen. Aldri har vel Apple lagt seg så flate før?

Anbefaler konkurrentenes produkter

Her er brevet i sin helhet:

Annonse


«Hos Apple bestreber vi å lage produkter i verdensklasse som gir best mulig opplevelse for våre kunder. Med lanseringen av våre nye Maps forrige uke klarte vi ikke holde dette løftet. Vi er svært lei oss for frustrasjonen dette har medført våre kunder, og vi gjør alt vi kan for å gjøre Maps bedre.

Vi lanserte Maps først i den første versjonen av iOS. Etter hvert ønsket vi å gi våre kunder enda bedre Maps med funksjoner som punkt-til-punkt-navigasjon, tale-integrasjon, veibro og vektorbaserte kart. For å gjøre dette måtte vi lage en ny versjon av Maps fra grunnen av.

Det er allerede mer enn 100 millioner iOS-enheter som bruker nye Apple Maps, og fler blir med oss ​​hver dag. I løpet av litt over en uke har iOS-brukere allerede søkt etter nesten en halv milliard steder. Jo mer våre kunder bruker våre kart, jo bedre vil det bli, og vi setter stor pris alle tilbakemeldinger vi har fått fra deg.

Mens vi forbedrer Maps kan du prøve alternativer ved å laste ned kart-apps fra App Store som Bing, MapQuest og Waze, eller bruke Google eller Nokia Maps ved å gå til deres nettsider, og lage et ikon på startskjermen til deres web-app.

Alt vi gjør hos Apple har som mål å gjøre våre produkter best i verden. Vi vet at du forventer dette fra oss, og vi vil fortsette å jobbe non-stop til Maps lever opp til den samme utrolige høye standard.»

Kilde:
TechCrunch

Annonse