Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Flåsete, utforberedt og uten plan for fremtida. Slik er den typiske Google-selgeren, skal vi tro er fersk reklamevideo fra Microsoft. (Ill.: Microsoft)

– Slik er Google-selgeren

Se Microsoft gjøre narr.

Microsoft og Google er stadig i tottene på hverandre. Nå siste handlet det om personvern og informasjonskapsler (cookies).

Apps vs. Office
Og nå handler det om hva som er best å satse på – Google Apps eller Microsofts nye nettsky-baserte kontorverktøy Office 365.

Mens Office er Office, slik det har vært siden de første PC-ne ble tatt i bruk, er Google relativt ferske i kontorvare-gamet.

Slumsete selger
Dette utnytter Microsoft til fulle i sin nye reklamevideo (se under), der en ubarbert og slumsete selgerspire med Google-farget slips slentrer inn på sin kommende arbeidsgivers kontor en time for seint.

Sjefen stiller ham et knippe kritiske spørsmål, og han bare vifter dem bort med en «går det så går det»-mine.

– Stol på oss
Med andre ord: Skal vi tro Microsoft så vet du aldri hvor du har Google. Men Microsoft kan du trygt stole på – de har gjort dette i mange år.

Så får vi se hvem av dem kundene satser på…

Stikkord: Google, Microsoft