Hopp til navigasjon Hopp til innhold
invite

Skaff deg en Google+-invitasjon

Oppdatert: Og ta med deg alle Facebook-vennene dine.

Har du enda ikke skaffet deg tilgang til Google+? ITavisen.no er her for å hjelpe deg.

Kom deg på du også

Undertegnede fikk tilgang til Googles sosiale nettverk først flere timer etter at invitasjonen dumpet ned i Gmailen.

Vi er ikke helt sikre på hvordan Google har lagt opp invitasjons-prossessen, men trolig er det lagt opp i puljer hvor kun x-antall personer får tilgang selv om de har motatt en invitasjon.

Pulje-invitasjoner

Det er egentlig ikke en invitasjon i den tradisjonelle betydingen.

Greia er at når du blir invitert av en personen med tilgang, deler personen noe med deg, hva som helst, via Google Plus’ Del-knapp som enhver tid er å finne oppe til høyre i tjenesten (samt i Gmail og mange andre Google-tjenester).

Få med deg alle Facebook-vennene dine

Ønsker du å ta med deg alle Facebook-vennene dine inn i Google+? Da må du gjøre følgende:

* Logg inn på en Yahoo-e-post-konto eller registrerer en ny konto.

* Via Yahoo e-post velger du Kontakter og velger Facebook-import-funksjonen. Autoriser når du blir bedt om det.

* Åpne Google Plus og naviger til «Finn og inviter».

* Herfra velger du Yahoo til venstre for Hotmail-ikonet og autoriserer når den ber deg om det.

* Bla nedover på listen og marker alle Yahoo-kontaktene ved å holde inne venstre museknapp og dra alle dine Facebook-venner til ønsket sirkel.

* Ferdig.

Oppdatert, 11:40, 01.07.11:

Jeg har nå invitert lang tover 20 personer og må gi meg før krampa tar meg. Del gjerne med andre ITavisen.no-lesere i kommentarfeltet.

For å få litt fart på moroa inviterer jeg de 20 første som sender meg en e-post med e-posten sin i emnefeltet og brødteksten. De som får invitasjon kan jo dele videre i kommentarfeltet.

OBS: Får du beskjed om at det er fullt, prøv igjen om noen timer.

Kilde:
Technobuzz

Slik deler du Google Plus:

Slik går du frem for å invitere. Ønsker du å importere inn alle dine Facebook-venner følger du anvisningene i artikkelen.

Stikkord: facebook, Google