user_centrics_heat_maps

Annonse


– Bing bedre enn Google

Microsofts nye søkemotor Bing ligger fortsatt langt bak Google i antall brukere, men analytikere hevder likevel tjenesten er flinkere til å spre blikket til brukeren enn Google.

Registrerte øyebevegelser
Det betyr større uttelling for annonsører som vil ha så stor eksponering som mulig.

Undersøkelsen ble gjennomført av analyseselskapet User Centric, som registrerte øyebevegelsene til besøkende av Bing og Google, for å se hvor på nettstedet øyet hvilte lengst, og hvilke områder som generelt ble ignorert.

Sprer blikket bedre
User Centric kom fram til at Bing får omtrent like mye fokus som Google på den øverste delen av resultatlisten, men ettersom de har plassert andre, relevante treff på venstresiden av kolonnen, er det mange som lar blikket vandre dit.

Annonse


Kolonnen på høyresiden får også overraskende mye oppmerksomhet, noe som igjen kan være et potensielt område for reklamebannere.

Små søkeforskjeller
Når det gjelder selve søkeordene og resultatene skal forskjellene være svært små, og valg av søkemotor går hovedsaklig på smak og behag. Analyseselskapet regner med at flere og flere vil gå for Bing så fort de oppdager at søkene ofte gir det samme Google, samtidlig som andre relevante treff blir visst høyere opp enn på Google.

Som vi skrev i går har Bing klatret opp over 10 prosents-grensa i antall brukere i USA, mens Google fortsatt regjerer trygt med over 60 prosent av amerikanernes søk.

Kilde:
Register

Annonse