Kabelfjernsynsselskapet Oxygen Network drives og eier av damer. I et fersk studie kommer det frem at det feminine kjønn stadig får bedre innsikt og større fascinasjon for ny teknologi som e-post, tekstmeldinger, nettsnakk (chat) og fotografering med mobiltelefon.
Forfengelighet avtar også i viktighet. Tre av fire damer foretrekker nemlig en glatt plasma-TV over et glitrende diamantsmykke.
Majoriteten syntes en ferieweekend i Florida fristet mer enn edelstenene. Et digital videokamera er også mer spennende enn nye designersko.
– Får ikke anerkjennelse
Menn eier i snitt 6,9 teknologiske duppeditter, men kvinner nærmer seg med sine 6,6. Fire av fem kvinner er komfortabel med å håndtere teknologien. Og halvparten tar selv ansvaret for å komme til bunns i problemer på datamaskinen.
Annonse
– Kvinner føler de ikke har fått anerkjennelse for hva de vet og at de har blitt
snakket nedlatende til [angående teknologi, red. anm], sier Oxygen Network-leder Geraldine Laybourne til Reuters.
Tallene bygger på intervju av 1400 kvinner og 700 menn i USA mellom 15 og 49 år.
Kilde:
Reuters
Annonse