Norge fortsatt Nokia-land

Nokia 6230i

Nokia 6230iI følge en undersøkelse fra svenske Nordisk Medie Analys vil 53 prosent av nordmenn som er i markedet for ny mobiltelefon, velger en Nokia. Mens bare 24 prosent vil velge Sony Ericsson.

Nokia sterkere

I Sony Ericssons hjemland er situasjonen en helt annen. Her hadde Nokia fram til 1999 en dominerende posisjon, men i dag vil 34 prosent velge en Sony Ericsson.

I Norge har preferansen for Nokia faktisk steget fra 2004 til 2005, fra 51 til 53 prosent. Mens man i Sverige ser en relativt dramatisk nedgang fra 38 til 29 prosent.

Annonse

Siemens og Samsung

Når det gjelder andre merker foretrekker åtte prosent av nordmennene Siemens, mens tre prosent av svenskene vil ha det tyske merket. Seks prosent av svenskene foretrekker Samsung, mens bare to prosent av nordmennene ønsker seg en koreaner.

Kilde:
DN.no

Annonse
Annonse