Annonse


Stopper «sprett opp»-reklame

iVillage meldte mandag at de ville stoppe med «pop-up»-annonser, etter at en undersøkelse som tjenesten hadde gjennomført, viste at 95 prosent av leserne vurderte typen annonser som det mest frustrerende som fantes på nettet.

Lytter til brukerne

– Vi har bygget opp iVillage ved å lytte til hva kvinner ønsker, og våre tiltak for å eliminere «pop-up»-annonser er et eksempel på dette, heter det i en melding fra medstifteren av iVillage Nancy Evans.

Mer annonser

Helt stopp blir det imidlertid ikke, men bruken vil være sterkt redusert. Nå skal typen annonser brukes ved undersøkelser, og ved abonnementstilbud. Annonser vil det fortsatt være på sidene til iVillage, men de vil nå tilbys i flere størrelser, og det vil også bli plassert annonser i nyhetsbrev og i medlemstilbud.

Hvor virkningsfulle «Pop-ups» er diskuteres.
Analytikeren Christopher M. Kelley i Forrester Research sier til nettavisen Cnet at annonser med video eller lyd får mer oppmerksomhet.
– De forstyrrer heller ikke like mye som en «Pop-up». Jeg må ikke vente på siden, og den gjør heller ikke at siden lastes sakte ned, sier Kelley.

Annonse