Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Kampanje mot Hermansen

Nesten 4000 har hittil skrevet under på et opprop mot Telenors planer om å innføre tellerskritt på bredbånd.

Hermansen 9/6
Bølgene har gått høyt i kommentarfeltet siden ITavisen.no brakte nyheten tirsdag.

Renner over

Avtroppende Telenor-sjef Tormod Hermansen var knapt noen elsket mann blant våre lesere fra før. Men at han sier takk for seg på denne måten, har fått begeret til å renne over selv for folk som tidligere ikke har villet være med i hylekoret mot «Stjelenor», som selskapet heter på infamt folkemunne.

Nesten 4000 underskrifter

Nå har organisasjonen «Brukere av ADSL i Norge» startet en underskriftskampanje mot Telenors nye prisplan. I skrivende stund hadde 3726 mennesker skrevet under på oppropet. Bare på de 15 minuttene vi brukte på å forfatte denne tittelen kom det inn bortimot 50 nye undeskrifter.

NextGentel holder stand

Til ukeavisa Telecom (nettsted Telecom.no) sier markedsdirektør Morten Ågnes i Telenors ADSL-konkurrent NexGenTel at de regner med å tjene på Telenors nye prisstruktur. I motsetning til Telenor satser NextGenTel fortsatt på fastpris.

– Vi tror på fast pris. Det er hele grunntanken i vårt konsept, og det er uaktuelt å endre på det. Vi tror det å kunne tilby «alltid på nett» til fast pris er noe av det som gjør ADSL interessant for folk, for da slipper de å tenke på bruken, sier Ågnes.

Stikkord: internett