Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nett-auksjonerer bort sønnens navn

Paret Jason Black og Frances Schroeder er ikke som andre foreldre. De satser på å sikre sin nyfødte sønns framtid ved å la Microsoft, Coca Cola eller Pepsi sponse navnet hans.

Navn -auksjon
– Dette er en unik mediasjanse for en sponsor, sier barnefaren Jason Black til CNN.s europeiske nettkanal.
– Oppmerksomheten den vil gi et firma er potensielt kjempestor, og det vil være vel verd pengene.

Fem millioner

Paret håper at sønnens navn er verd en halv million dollar – i underkant av fem millioner norske kroner.

De har lagt ut navnet til auksjon på USAs største nettausjoner, Yahoo! Og eBay.

Vil ha mer plass

I dag lever familien på to rom og kjøkken i New York. Fra før av har de to døtre på henholdsvis fire og to år.

– Det kommer til å bli litt trangt nå som vi har fått et barn til. Vi håper på denne måten å få penger både til større bolig og barnas utdannelse, sier faren.

Ikke mobbe-offer

Han tror ikke sønnen kommer til å bli ertet på skolen selv om han blir hetende «Microsoft», «Coke» eller «Burger King».

Derimot vil vi tro at «ITavisen.no» vil vekke en smule forundring i en skolegård på Manhattan. Så vi avstår foreløpig fra å by.

I USA er det ingen regler mot å gi barna underlige navn, slik tilfellet er i Norge.