– Dette er en unik mediasjanse for en sponsor, sier barnefaren Jason Black til CNN.s europeiske nettkanal.
– Oppmerksomheten den vil gi et firma er potensielt kjempestor, og det vil være vel verd pengene.
Fem millioner
Paret håper at sønnens navn er verd en halv million dollar – i underkant av fem millioner norske kroner.
De har lagt ut navnet til auksjon på USAs største nettausjoner, Yahoo! Og eBay.
Vil ha mer plass
I dag lever familien på to rom og kjøkken i New York. Fra før av har de to døtre på henholdsvis fire og to år.
Annonse
– Det kommer til å bli litt trangt nå som vi har fått et barn til. Vi håper på denne måten å få penger både til større bolig og barnas utdannelse, sier faren.
Ikke mobbe-offer
Han tror ikke sønnen kommer til å bli ertet på skolen selv om han blir hetende «Microsoft», «Coke» eller «Burger King».
Derimot vil vi tro at «ITavisen.no» vil vekke en smule forundring i en skolegård på Manhattan. Så vi avstår foreløpig fra å by.
I USA er det ingen regler mot å gi barna underlige navn, slik tilfellet er i Norge.
Annonse