Annonse


Billig SMS skal friste ungdom

Fram til nå har Jippii.no satset på ringetoner og loger. Nå utvides tilbudet med mobilabonnement. Adm. direktør Christian Karlsson sier at Jippi.no satser på å tilby enklere pris og abonnementsmodeller en de andre mobiltilbyderne. For Jippii.no satser på å konkurrere på nettopp lave priser.

Friste til å bytte

– Vi vet at mange ungdommer i dag allerede har et mobilabonnement. Derfor må vi gi dem en grunn til å bytte, sier produktdirektør Cedric Kamtsan til ITavisen.no

I utgangspunktet har de to typer mobilabonnement, med tre priser på hver abonnementstype. Men det er kanskje SMS-prisen som kommer til å friste ungdom mest: Kun 74 øre per melding.

Jippii.no har imidlertid valgt å ikke subsidierer mobiltelefoner ved kjøpet av deres mobilabonnement. Karlsson mener slike subsidier bare fører til dyrere abonnements og ringepriser. Og de skal være lave hos Jippii.no forstår vi.

Annonse


Plussabonnement

Jippii GSM+ koster 149 kroner per måned. Startprisen per samtale er kun 39 øre og samtaleprisene er fra 69 øre per minutt hele døgnet.

I tillegg tilbys Jippii GSM+ abonnenter en egen familiepakke. Når en person først har tegnet et abonnement, kan resten av familien abonnere til 109 kroner per måned. Innmeldingsavgiften er også 109 kroner. Alle disse familieabonnementene samles på en faktura.

Betaler kun for bruk

Den andre abonnementstyper, Jippii GSM, er et mobilabonnement der brukeren kun betaler for bruk av abonnementet.

Her tar man ingen månedsavgift eller innmeldingsavgift. Men – dette abonnementet har et minimum fakturabeløp per måned på 35 kroner, He denne summen kan riktignok brukes til samtaler og tekstmeldinger.

Samtaleprisene for dette abonnementet ligger fra 89 øre per minutt og man kan sende tekstmeldinger for kun 74 øre per melding.

Ingen binding

Jippii.no har heller ingen binding på sitt abonnement. Er du eksempelvis misfornøyd med tjenesten, så skal du kunne avslutte kundeforholdet raskt og effektivt.

Ungdom har vist seg å være en kundegruppe som ofte er mindre lojale og mer prisopptatte enn andre mer voksne mobilbrukere. Christian Karlsson håper å fange en del av den kundeflyten som er i mobilmarkedet, og få ungdommen til å bruke Jippii.no.

Mobilabonnementene skal selges via Internett på portalen Jippi.no.

Karlsson viser til gode erfaringer fra Finland og tror det er mulig å kopiere suksessen til Norge. Han tror også at deres styrke er at Jippii.no kan spille på den mobilkompetansen som moderselskapet har i Finland.

Foreløpig vil ikke Jippi.no ut med hvor mange mobilabonnenter de ønsker å kapre neste år. Men selskapet har ambisiøse vekstambisjoner. I dag er deres portaler operative i ni lang, men totalt Jippii inne i 18 land.

Annonse