Hopp til navigasjon Hopp til innhold

First Berlin – not Manhattan

StepStone vil etablere seg i alle EU-land før sommeren, men blir ikke et globalt selskap. Selskapet innrømmer at markedet i USA er for tøft for den norske kometen.

Skjermdump

Selv om StepStone har store ambisjoner vil de ikke kapre hele verdens stillingsmarked for enhver pris. I motsetning til hva Leonard Cohens synger om i sin berømte låt, nøyer seg med Berlin og Europa.

Modent
– Markedet er veldig modent i USA. Det vil være som å klatre opp på toppen av et høyt tre for å fange de siste eplet, når du kan spise deg god og mett på midten, sier Gründer og styremedlem Erik Bakkejord til Itavisen.

Vi satser aggressivt for å skape dominans i Europa. Vi skal være etablert i alle EU land i løpet av sommeren, sier konsernsjef Giles Clarke til ITavisen

Han understreker betydningen av å være etablert i alle EU-land, etter hvert som mobiliteten blant jobbsøkere øker kraftig mellom landene.

Frykter ikke Monster?
Frykter du ikke den amerikanske tjenesten Monster.com , som allerede er etablert i England og Tyskland ?

– Jeg mener vi har et unikt konsept, og ligger foran i kampen om Europa, sier han til Itavisen.

Han understreker at det er store variasjoner mellom alle de europeiske landene, både med hensyn til type stillinger, mobilitet og konkurranse fra andre medier. Clarke mener at Europere har lettere for å tilpasse seg de nasjonale ulikhetene enn selskaper fra andre kontinenter.