Hopp til navigasjon Hopp til innhold

WAP populært blant investorer

WAP er enklere å skjønne enn andre digitale oppfinnelser, noe som gjør at investorer er mer villige til å satse. Drøssevis av nye tjenester vil lanseres i år.

Bibelen på WAP er en av de siste tjenestene på markedet. Skal vi tro ekspertene er det bare begynnelsen av WAP-åpenbaringer med kaskader av nye tjenester.

– Investorer har ofte problemer med å skjønne digital-TV og andre interaktive medier.
Men de fleste har tilgang til en mobil, noe som gjør at de skjønner potensialet og får investeringslyst, sier leder for Medianalyse i Forrester, Dr. Therese Torris, til ITavisen.

WAPfactory med Øystein Stray Spetalen i spissen er bare ett eksempel, på rendyrkede WAP-selskaper som dukker opp i Norge.

Rimelig portabilitet
Innholdsleverandører bygger ofte WAP-løsninger på eksisterende platformer, noe som senker utviklingskostnadene betraktelig, sier hun til ITavisen.

Torris regner med at en drøss av avanserte tjenester vil lanseres i årene som kommer.

Ifølge Forresters beregninger vil en av tre Europeere være koblet opp via WAP i 2004.Med Finland i tet leder de nordiske landene an WAP-penetrasjonen.