Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Posten slapp ”Escape”

Elektronisk handel er nå blitt så dagligdags at selv Posten vil slenge seg på. Nå ønsker de å drive en av de største portalene for netthandel i Norge.

Postklode

Mandag 1. november lanserte Posten nettsiden Escape, og har tatt mål av seg til å ”sette en ny standard for netthandel og være i forkant av utviklingen”, ifølge en melding fra Posten.

Taper penger
­ Vi ser at nye handelsformer som Internett representerer potensielle volumer, sier Rolf Erik Hasle, direktør i Posten Fjernhandel til ITavisen.

­ Mye handel skjer over disk, og vi taper potensiell inntekt. Hvis tyve prosent skjer ved fjernhandel som Internett, spiller Posten en rolle, sier han.

Ifølge anslag fra OECD vil 5 prosent av all handel i 2001 foregå via nettet. Organisasjonen hevder at volumet videre vil tredobles i løpet av år 2003.

Selger merkevarer
Posten har valgt samarbeidspartnere som har innarbeidede merkevarer i sitt sortiment. Det er med på å gi kundene en trygghet og kvalitet

­ Posten er en anerkjent og trygg bedrift og folk stoler intuitivt på oss. Vårt hovedmotiv er å formidle en reell følelse av trygghet og sikkerhet rundt det å handle på nettet.

– Med Escape ønsker vi å gi kundene en bekvem og trygg handel. Nå er tiden moden for å finne interessante varer på nettet til en hyggelig pris, samt å få dem brakt på døren innen akseptabel tid. Det skal også være mulig å betale med kort ved levering, lover Hasle.