Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ericsson går kjøkkenveien

De to svenske storselskapene Ericsson og Electrolux bruker 70 millioner for å skape et intelligent kjøkken.

Ericsson + Electrolux

I løpet av det neste året skal produkter være på markedet. De selskapet har laget et felles selskap, som starter også opp et prøveprosjekt med Tele Danmark.

Både Electrolux og Ericsson regner med at markedet for intelligente husholdningmaskiner vil ta av. Det nye selskapet skal tilby både produkter og tjenester, dels i form av husholdningsmaskiner som kan kommunisere, dels ved å lage en brukervennlig infrastruktur.

Pek og spis
– Om vi kombinerer husholdningsmaskiner med tjenester på Internett, så blir hverdagen morsommere og mer behagelig. – Når en forbruker besøker en Electrolux-forhandler i fremtiden skal hun finne hvitevarer som kan kommunisere med konsumentene, med andra husholdningsmaskiner og med omverden via Internett, sier adm. direktør og konsernsjef Michael Treschow i Electrolux.

Enkelt
– Kjøkkenet er det naturlige stedet for å kjøpe mat på nettet, Dette gir oss muligheter til å nå nye grupper av Internettbrukere. I det her samarbeidet kombinerer vi Ericssons kunnskap innen mobilt Internett med Electrolux kunnskap om forbrukernes krav på enkelhet og brukervennlighet i kjøkkenet, sier direktør Kurt Hellström i Ericsson.